torsdag 24 mars 2011

Vill inte!

Vill inte ta hand om vuxendisken.
Vill inte ta hand om barndisken.
Vill inte städa undan mina utspridda kläder.
Vill inte planera och förbereda allt jag behöver för en dag på stan med ett barn.
Vill inte kolla upp hur lite pengar jag har kvar tills löning.
Vill inte plocka upp alla leksaker och plastbyttor Max har placerat ut under glädjeyra.
Vill inte fixa middag.


Vill bara äta chokladbollar och titta på TV.

Men om jag bara gör det jag vill så blir det inte det resultat jag vill.
Ett moment 22 för en tjurig och energilåg mitt-i-veckan-tjej.
Så jag tänkte testa att applicera lite av erfarenheterna från arbetslivet på vardagen. Mer specifikt en kompetens jag hävdar att jag utvecklat genom åren: att under tidspress göra rätt prioriteringar och arbeta effektivt.
Jag ger mig supertajt med tid för att göra alla "vill inte" ovan och ser hur experimentet går.
25 minuter från och med nu! (kl.20.30)
……………..
……………..
……………..
……………..
……………..
……………..
……………..
……………..
……………..
……………..
……………..
……………..

20.57: klar!
Två minuter över tiden förvisso, men då glömde jag bort mig några gånger och plockade undan andra saker än de jag listat. Så nu är alla tråk-vill klara och det är fritt fram att njuta av kul-vill, jihuu!
Härnäst middag framför How I met your mother.
Och chokladbollar till efterrätt.
=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar